Spółka Nartorama w 2012 roku rozpoczęła inwestycję przewidzianą na lata 2012 – 2014, której założeniem jest wybudowanie nowoczesnej szybkiej wyprzęganej kolei linowej kanapowo – gondolowej w Zieleńcu.
Skyway Express (taką nazwę przyjmie kolej), będzie drugą szybką koleją wyprzęganą w stacji narciarskiej Zieleniec. Ponadto pośrednim przedsięwzięciem jest poszerzenie istniejących już nartostrad, budowa nowych długich nartostrad oraz budowa wiaduktu w celu poprowadzenia tych tras nad drogą oraz budowa instalacji sztucznego naśnieżania i oświetlenia tras. Realizacja inwestycji przebiega etapowo:
I ETAP rok 2012/2013: Budowa wiaduktu o szerokości 24 m, łączącego tereny narciarskie Ośrodka Nartorama powyżej i poniżej drogi nr 389 w Zieleńcu, jak również wykonanie rozbudowy instalacji sztucznego naśnieżania wraz z pompownią. W pierwszej kolejności w rejonie wyciągów talerzykowych Patyczak N3 i Patyczak N4, a następnie na poszerzonych istniejących trasach zjazdowych przy orczyku Dwójka.
II ETAP rok 2013: Oddanie do użytku narciarzy i snowboardzistów dwóch poszerzonych tras zjazdowych przechodzacych nad drogą przecinająca Zieleniec po wiadukcie. Trasy te osiągnęły długość odpowiednio około 1000 m i 950 m. Ponadto do użytku oddano również nowy system naśnieżania wspomnianych tras, a do tego celu przeznaczono 7 armat i 15 lanc. W sezonie zimowym 2012/2013 dojazd na szczyt odbywał się talerzykiem Patyczak N3 do drogi, następnie trzeba było przejść przez drogę do dolnej stacji Dwójki N2 i skorzystać z orczyka. Narciarze mieli możliwość skorzystać z opcji trasy wspomnianej powyżej, jak również rezygnacji ze zjazdu wiaduktem i zjazdu tylko z orczyka Dwójka N2, bądź pozostanie na Patyczaku N3 lub N4.
III ETAP rok 2014: Wymiana wyciągu orczykowego Nartorama Dwójka na nowoczesną kolej linową kanapowo – gondolową firmy Doppelmayr z jednoczesną budową nowych nartostrad. Lokalizacja dolnej stacji kolei mieścić się będzie poniżej drogi w rejonie dolnych stacji wyciągów talerzykowych Patyczak N3 i N4. Górna stacja będzie mieć lokalizację w miejscu górnej stacji likwidowanego orczyka Dwójka. Zakończenie całości inwestycji w grudniu 2014 r. O kolejnych postępach prac będziemy informować na bieżąco.